Projektový postup – Listopad

Začíná listopad a nám zbývá necelých šest měsíců do hry. Chceme vám tak předat širší zprávu o tom, co nám jde, co nám nejde, a jak to vypadá.


Postavy a zápletky

Psaní konkrétních celých postav probíhá podle plánu – což je snadné, protože v říjnu měla vzniknout první ukázková, prvních 10 v listopadu, 20 v prosinci a tak dále. Postavy mají také nějaké pevné limity: jedna strana atmosférického textu, 3-4 velmi věcně a krátce předané informace v odrážkách + shrnutí. K prvnímu únoru pak bude rozhodující chvíle kontroly rychlosti psaní a pokud budeme příliš mimo plán, máme několik triků v záloze. 

U základních pravidel světa a hry je hotovo a pomocí speciální party dobrovolníků na copy jsme vytvořili mini redakci, která bude ze základních textů vytvářet hezké texty o světě a informace pro vás. 

Jak to funguje s psaním zápletek? Vzhledem k rozsahu hry připravujeme zápletky po clusterech – zpracované jsou clustery Kulty, Zákony, Teror, pracujeme na Armádě, Erotice, Umění, Dobrodruzi a menších uskupeních Židé a Egypt. Dohromady je napsaných k 30 zápletkám (které se vždy týkají alespoň pěti a více postav) ze sta, řada dalších je ale nadraftovaných. Cílový ideální stav je ten, že každá postava je velmi intenzivně zapojena v jedné prioritní zápletce a k tomu ve dvou má úlohu a tvoří její další vazby mimo skupinu. 

Co vůbec nevyšlo je záměr zveřejňovat nějaké ty “vývojářské deníky” pro větší náhled do hry. Čas zatím musíme dávat hlavně přímo do tvorby, tak doufáme, že nám to odpustíte.


Lokace

Zvolená Valeč je sice jiná, než jsme původně zamýšleli, ale známé prostředí, dlouhodobé dobré vztahy a skvělé zázemí nám výrazně pomáhají s plánováním scénografie. V tuto chvíli už rozkreslujeme co přesně kde bude a rozmýšlíme, kterými směry lokaci ještě rozšíříme. 

Máme základní představu, jak chceme zámek i okolí využít a jaká místa zde nesmějí chybět. 17.11. se osobně chystáme na Valeč, kde chceme všechny naše koncepty ověřit a zjistit, zda fungují. Zároveň zde jednáme o možnosti lokálního zajištění jídla a o využití naší milované kavárny Prádelna. Budeme také jednat s místními penziony a pokud se nám povede zajistit slušné podmínky, nabídli bychom možnost účastníkům připlatit si za vlastní pokoj ve vzdálenosti minut chůze od zámku.

Čeká nás také o dost širší zapojení lesů, kopců a dalších krás, které jsme na Valči ještě dost nevyužili.


Kostýmy

Také pilně pracujeme na kostýmech, které pro nás tvoří nejenom vizuál, ale mají i přirozeně předávat pro hru klíčové informace. V této oblasti jsme bohužel nabrali menší skluz, protože nás z osobních a rodinných důvodů opustil vrchní kostymér Kristián, ale počítáme, že toto zpoždění do konce roku doženeme. Zároveň budeme brzy otevírat další kolo náboru dobrovolníků a i pár brigádnických úloh.

Většinu základních prvků jako jsou šaty a fraky jsme úspěšně nakoupili a můžeme se díky tomu pustit do netradičních doplňků a kostýmů, které hru odliší od standardního devatenáctého století. Díky úsporám, které vznikly využitím rollingových zásob z jiných her, výhodnými nákupy a účelovými dary, nám zbývá kolem 250 000,-. Ty poputují přímo na speciální kostýmy pro konkrétní postavy a unikátní doplňky, které má téměř každá postava a které už se vyrábí.

Samostatnou kapitolou je pak protetika a masky, na které máme v budgetu zvlášť ještě zhruba 60 000,-. V současnou chvíli jsou masky navržené a vybíráme výrobce, kteří by je dokázali udělat v požadované kvalitě, a chystáme se zadávat první objednávky. Jelikož chceme mít masky co nejhezčí a nejrealističtější, rozhodli jsme se na hru samotnou počítat s minimálně dvěma maskéry či masérkami, které budou pomáhat hráčům s nasazováním masek, starat se o případné líčení a lepení a budou k dispozici po celou dobu hry. 


Finance

Zadluženo dle plánu:) Díky půjčkám, na kterých jsme vybrali v současnosti přes 200 000 Kč a v procesu podepisování a transakce je dalších 300 000 Kč, se chystáme na velké investice do šití a do protetiky, které jsou pro nás v tuto chvíli stěžejní, abychom stihli vše vyrobit. Další investice přijdou po Vánocích, kdy začneme investovat i do vybavování zámku, čili nábytku, dekorací a dodatečné techniky.

Investujeme momentálně také do vylepšení a rozšíření skladu a inventury, od kterého si slibujeme další zkvalitnění skladování kostýmů, aby se zvýšila životnost kostýmů a abychom o nich měli dobrý přehled, jelikož na hru potřebujeme nižší stovky kostýmů, v čemž je snadné se ztratit – a fundus spolku se tím opět výrazně zvyšuje, což znamená další náklady na místnosti.


Celkově

Po dramatickém startu, navíc výrazně ztíženým podzimní zdravotní krizí, která velké části z nás dost přiložila povinností v běžné práci, jsme stihli naplnit většinu cílů. Někde lehce předbíháme, někde jsme lehce zpožděni. Po víc než roce práce taky přichází únava a některé části týmu obměňujeme nebo si lidé berou dovolené. Co nám teď nejvíc pomůže?


Nu, VŽDYCKY užijeme víc dobrovolníků na psaní i dělání:), vždycky vymyslíme další způsoby jak smysluplně užít peníze. Ale co nám udělá radost je vědět, jestli se těšíte, jestli vám zprávy dělají radost a tak dále.

V únoru se vám ohlásíme s dalším updatem! A pro zájemce nabízíme i na 23.11. v 18:00 videokonferenci s tvůrci, kde se můžete na cokoliv zeptat!