Autorský deník 3.4. 2022

Přinášíme vám další shrnutí, jak postupuje práce na Belle Epoque!

Jak to jde v jednotlivých odvětvích?

Rekvizity a herní dokumenty jdou od ruky skvěle. V tuhle chvíli evidujeme 120 položek herních dokumentů (tj. dokumentů které existují v rámci herního světa jako dopisy atd.) a 211 položek rekvizit (od mozku v kufru po hromovou hůl nebo 30 revolučních kokard). Velká část už je dokonce i sbalená a nafocená. S herními dokumenty jsme zase pohli na Belle Lettres a díky za to – doufáme, že to byla zábava! 

S kostýmy máme splněn nutný základ a snažíme se je udělat co nejhezčí. Vždycky je, kam jít dál! Mimochodem, kdybyste měli nějaké větší množství společenských kalhot nebo vhodných dámských sukní, ozvěte se, něco vymyslíme. 

Protetika základní už je. Protože se nám povedlo něco koupit efektivně a něco vyrobit vlastními zdroji levněji, takže budeme objednávat kopu další. Hlavní cíl je nejen zdůraznit Prastaré rysy postav, ale i co nejvíc věcí převést z “doděláme make up na místě” do stavu “dáme vám hotovou masku a udržovat si ji budete sami”. Máme tady, díky tomu že zásadní věci jsou, prostor, tak už vylepšujeme.

Scénu čeká poslední velká kontrola osobně na místě a budeme ji moci prohlásit za hotovou. V tuto chvíli to vypadá, že na místo vezeme kamion a půl nábytku a kulis, abychom zámek skutečně proměnili v Dračí lázně, ke konci dubna vám dodáme jak mapky, co kde je, tak k představení toho, jak je prostor vymyšlený, budeme dělat představovací call.

Přiznaně jsme narazili na problém, který momentálně řešíme. Kromě rychle rostoucích cen pohonných hmot a jídla (které nás zasahují velmi) nás dohnal i krach místní restaurace, která měla dodávat jídlo. V tuhle chvíli intenzivně řešíme náhradu, cílem je stále odebrat jídla jako službu. Spolehlivé vaření pro 175 lidí na čas a v nějaké kvalitě je hodně, hodně náročné a speciálně pro první uvedení chceme mít možnost se maximálně soustředit na hru, ne na řešení jestli se voda na rejži vaří.

S psaním je to samozřejmě náročné. Tento týden jsme nestihli závazek 20 postav za týden a hanbíme se, ale zase jsme odbavili nějaké náročné kusy, dotáhli několik starších zápletek, přirozeně nám vyplynuly dvě nové a chystáme pilně delegační a skupinové listy pro delegace, tajné spolky i teroristy. 

Také se snažíme číst a odbavovat vaše komentáře. Některé z nich se snažíme řešit hned, některé z nich nám dávají podněty, co všechno potřebujeme specifikovat třeba do připravovaného souhrnu pravidel “Jak hrát”, a oceňujeme nápady na zpřehlednění.

Mezi ty zajímavější dotazy patří ty k filozofii herního designu, například jak moc je hra “play to win” nebo “play to lose”. Naše upřímná odpověď je jednoduchá – vůbec to pro nás není téma. Cíle postav jsou nějaké vodítko, čeho je zajímavé se snažit dosahovat, kde se skrývá nějaká zábava, konflikt a drama a co bude plnit váš čas. Z pohledu zábavnosti hry nám přijde naprosto stejně zábavné, když spor o pravost Rukopisů vyhraje Masaryk a když ho vyhraje Kramářová, když srdce postavy X získá postava A, postava B nebo když se vrhne z útesu. Hra nemá žádnou ambici být fér a dát lidem stejné výchozí podmínky pro dosahování nějakých cílů, jediná metrika pro nás je “bude tohle zajímavé?” a důvěra, že si s poskytnutými nástroji užijete legraci.

A pokud chcete cokoliv probrat, 11.4. od 19:00 se rádi potkáme na zoomu, abychom probrali všechny vaše dotazy, přání a obavy!

A 23.4. můžete čekat další Belle Lettres. 🙂