Jak se přihlásit (na 2. běh)

Praktické informace

Druhý běh Belle Epoque se uskuteční 27.-30. září 2023 (tj. od středečního do sobotního večera). Základní cena za hru je 3750,- Kč (+ vratný poplatek za úklid 500,- Kč). V ceně je zahrnuta hra, kostýmy, rekvizity, ubytování i jídlo. Více o praktikáliích je možné se dočíst v samostatné sekci.

Stav přihlašování

Aktuálně je již zavřená registrace skupin. Je ale otevřeno přihlašování pro jednotlivce, které poběží až do 22.12.2022. Přihlašuje se skrze tento dotazník. Není možné se hlásit za postavy ze skupin, které byly zabrány při registraci skupin. Jde o: Albion, Litánii, Rusko a Ocelové císařství.

Co vědět před výběrem postav?

Délka postav

Na hře se vyskytují krom klasických postav na celý průběh hry i poloviční postavy. Tato informace je vždy u medailonku dané postavy uvedena, spolu s tím, zdali jde o roli na první či druhou polovinu hry. Hráči polovičních postav ztvární během hry dvě poloviční postavy. Oproti prvnímu běhu hry jsou již nejsou role na první polovinu pevně provázané s konkrétními na polovinu druhou – je tak možné si vybrat kteroukoli kombinaci postavy na první a druhou polovinu. Výjimku tvoří postava Draka, který je stále pevně spjat s postavou Mikeše (Reichenberg). Třetí skupinou postav jsou jednoaktovky, jejich hráči vystřídají během hry vícero kratších rolí. Po provedených změnách nebude hraní jednoaktových postav za plnou cenu, ale za dobrovolný příspěvek. Jejich počet byl též omezen na tři představitele.

Pohlaví postav

Na celé hře platí, že kterýkoli hráč může hrát jakoukoli postavu. Stavět přísná omezení na základě pohlaví nám vzhledem k monstrům obývajícím svět Belle Epoque přišlo nedůležité. Setkáte se tak s postavami těchto 4 různých druhů:

  • Postava je striktně muž. Od hráče/hráčky vyžadujeme snahu o maskulinní vzhled.
  • Postava je striktně žena. Od hráče/hráčky vyžadujeme snahu o feminní vzhled.
  • Postava může být muž či žena. Záleží na volbě hráče/hráčky, lze pak použít alternativní křestní jméno.
  • Postava je bezpohlavní. Jedná se převážně o postavy s prastarou krví a různé bytosti vymykající se zavedenému binárnímu dělení.

Atributy postav

Pro jistotu také přinášíme znovu přehled, co znamenají ikony zobrazené u medailonku postavy. Je důležité si uvědomit, že číslo nevyjadřuje nutně stupeň intenzity daného elementu, ale slouží primárně pro indikaci „Postava se s X určitě nesetká/může setkat/určitě setká“.
(připomínáme, že postavy s Pistolí či Pěstí vyšší než 1 jsou nepřístupné pro těhotné ženy a obecně velmi doporučujeme se zamyslet nad tím, jestli jste v pohodě se bít.)

Ilustrační obrázek atributů postavy

Srdce = Romantika

  1. Postava nemá moc společného s romantikou
  2. Postava je v nějakém romantickém vztahu
  3. Pro postavu je romantika klíčová náplň, bez které nebude fungovat

Rty = Intimita

  1. Postava nemá ani motivaci chodit do erotického salonku
  2. Postava může a nemusí chodit do salonku, například v rámci své romantické zápletky
  3. Velká část povahy postavy je nějak založená na smyslnosti: to vám nezakládá žádné povinnosti, ale pokud máte s představou pobytu v salonku problém, raději se roli vyhněte

Pistole = Střelba či/a šerm

  1. Postava maximálně někoho řízne nožem či bude zastřelena
  2. Postava má slušnou šanci dostat se do ozbrojeného konfliktu či jiné akční scény
  3. Pro postavu klíčové scény obsahují boj zbraněmi a podobně

Pěst = Rvačky a fyzická námaha

  1. Postava by se neměla někde postrkovat
  2. Postava se může a nemusí dostat do situací jako rychlý úprk, nějaké to plížení a podobně
  3. Postava je členem šampionátu v pěstních zápasech či klíčovým běžcem extrémního závodu. Obojí může bolet!

Chapadlo = fyzický horor / nechutnosti

  1. Postava by se neměla setkat s něčím odpudivým nad rámec běžného nastavení světa
  2. Postava se může a nemusí s něčím potkat, její hra na tom nestojí
  3. Je velmi pravděpodobné, že nějaká zásadní scéna či zápletka postavy bude pracovat s odpudivými rekvizitami či tématy

Maska = Náročnost kostýmu

  1. Žádné nelidské a komplikované protézy a zdobení
  2. Postava může mít lehkou maska, možná něco navíc na těle, ale nic nepohodlného
  3. Postava má komplikovaný kostým, může jít třeba o masku velké části hlavy

Úryvky z pravidel

Pravidla pro druhý běh Belle Epoque si můžete přečíst v celé jejich aktuální šíři v samostatném příspěvku, ale pro představu o pevných hranicích hry přinášíme úryvky, které nám pro přihlašování přijdou podstatné.

Intimita

Ve hře zásadně odlišujeme intimitu ve veřejném prostoru a intimitu ve speciálním salonu. Při běžné hře je tvrdou hranicí pro intimitu polibek ruky či obejmutí. Pro sex konsensuální i nekonsensuální jsou mechaniky zástupné, nesexuální a téměř nekontaktní. Intenzivnější intimitu je možné prožívat v dedikovaném salonku. I v těchto místech je zakázáno úplné svlékání či jakékoliv doteky na genitáliích, dotyky se navíc dějí zprostřekovaně přes paví pera. Podstatné je ale říct, že všechny pro hru podstatné zápletky se dají i u postav s hodnotou Rty 3 zahrát zcela nekontaktně a v žádné chvíli nejste k ničemu zavázáni a můžete volně odejít.

Bitky v lázních

Přímo v lázních proběhne jen poměrně málo násilných konfliktů. Kromě pěstních zápasů, domluvených soubojů a nějaké té výjimečné úkladné vraždy bude hra poměrně neakční. Koneckonců, drtivá většina postav zanechá své zbraně v rámci nějaké etikety mimo lázně. Distribuce zbraní do hry mimo zbrojnici bude vždy prováděna přímo navázaně na postavy a zápletky a bude ji provádět vesměs služebnictvo. Představte si propašované výbušniny, pistole, důkladně schované nože a podobně.

Zátahy

Občas musí udatní teroristé nebo hrdinní policisté či kdokoliv jiný jít vyřešit nějaký problém osobně. Zátahy jsou krátké výlety do blízkých kopců, lesů a ruin, kde se naši hrdinové střetnou s bezejmenným komparsem. Tyto zátahy mohou nějak posouvat příběh, mohou mít dramaticky nastavené výsledky (v extrému například “jeden z vás bude těžce zraněn, jeden zradou zemře”), ale jsou celé stavěné jako “kompars umožňuje hráčům postav zářit”.

Zápasy

Konkrétní předem dané postavy (pouze ty s vlastností Pěst 3 a to ne všechny) mohou být soutěžícími v zápasech. Toto je vždy od začátku jasně daná vlastnost postavy, do zápasů se nedá jen tak zapojit. V těchto soubojích je hranice násilí značně dál než ve zbytku hry. Hráči se utkají v zápase, kde cílem je druhého dostat na lopatky. Při zápasech nebudou uplatňována téměř žádná dramatická pravidla. Pro hru jsou vždy v pořádku všechny varianty výsledků a záleží tak silně na dovednostech zúčastněných, ale nikomu prohra nezkazí hru.

Plíseň, tíseň, nechuť a masky

Ne každému člověku koluje v žilách Prastará krev, míšence ale většinou snadno poznáte podle rohů, drápů, hmyzích kusadel nebo jiných tělesných deformací. Ne vždy však jsou deformace viditelné běžným okem – některé mutace jsou daleko složitější. Množství tělesných deformací je u každé postavy velice individuální, proto najdete u každé postavy pod piktogramem masky jejich míru. Trojka znamená, že pravděpodobně budete mít složitý bizarní kostým. Ten může obsahovat i protetiku – tedy přidané latexové nebo jiné implantáty simulující hybridismus. Složité kostýmy jsou často méně pohodlné. Pokud nosíte brýle, které nemůžete po dobu hry odložit, složité kostýmy (piktogram masky s hodnotou 3) pro vás nejsou pravděpodobně vhodné. Pokud o některou z postav se složitým kostýmem i tak stojíte, kontaktujte nás a zkonzultujeme s vámi možnosti.

Celá hra se odehrává ve světě, který není příjemný a vstřícný. To znamená, že i kdybyste neměli postavu, která nechutnosti a temnotu má ve své hlavní zápletce, pravděpodobně na hře tyto prvky v nějaké míře potkáte. Může to být takřka cokoliv – od jedlých plísní a slizu, přes nechutné kostýmové deformace, až po samotné zápletky a příběhová vyústění. 

Nechutnost ve hře vyjadřuje u každé postavy piktogram chapadla s názvem Fyzický horor. Naším cílem není vyděsit vás k smrti jako hráče – to bychom ani nedokázali. Chceme ale navodit lehce goticky hororovou atmosféru. To věříme, že společně dokážeme.

Postavy s vyšší mírou Fyzického hororu se mohou ve hře setkat s prvky jako jsou živé oběti, tělesné deformace, rituální vraždy, mučení, tma, kanibalismus nebo mrtvoly. Zvažte proto dobře svou komfortní míru hororu. Všechny postavy se ve hře setkají s prvky:

  • deformace
  • vnucené svazky a křížení druhů
  • komplikovaná a bizarní těhotenství
  • bizarní jídlo
  • verbální konflikty, křik, hluk
  • náboženské a kvazináboženské rituály a kulty

Extrémnější scény jsou vždy vázané na konkrétní postavy a vždy budete mít možnost ze scény odejít. Není ale možné zajistit, že se jako procházející svědci nebo v rozhovoru vyhnete vůbec setkání s těmito tématy.

Jak si vybrat favorita?

Plně si uvědomujeme, že medailonků k přečtení je velké množství. Neseme tak krátké doporučení, dle kterého si výběr postav zúžit. Prvním kritériem pro řadu hráčů bude gender postavy. Připomínáme, že na Belle Epoque se vyskytnou i postavy bezpohlavní a nebo takové, které mohou být muž či žena (v takovém případě se jen použije alternativní jméno dle volby hráče), toto je vždy uvedené v medailonku. Zároveň platí, že všichni hráči mohou ztvárnit kteroukoli postavu, bez ohledu na svoji preferovanou identitu.

Dobrým druhým filtrem postav jsou pak již výše zmíněné atributy, které vám pomohou se vyhnout elementům, o které ve své hře nestojíte. A na závěr doporučujeme vybírat dle skupin: Zahraniční politika a podivnosti celého světa? Proklikejte si Delegace. Vnitřní politika, intriky, spory, hluboká přátelství i osobní nemesis? Zkuste Sněmy! Silové složky? Inu, armáda, policie, Adepti i postavy s cool faktorem “kontrarozvědka” pro vás můžou fungovat. Cestování a dobrodružství? Hledejte coolfaktor “dobrodruh”. A nebo nám jen napište, co byste rádi na hře zažili a nechte se překvapit!